4 tips die jouw werkplezier (en workflow) verhogen

Slim en efficiënt werken

Je brengt veel tijd door op je werkplek. Toch leuker als deze slim is ingericht ? In dit artikel geven we je 4 tips waarmee je jouw werkplek overzichtelijk en opgeruimd maakt.

Tip 1: werk leuker met een opgeruimd bureau

Wist je dat bewezen is dat een opgeruimd bureau leuker werkt? Zo blijkt uit onderzoek dat een rommelige werkplek resulteert in meer onnauwkeurigheid en fouten. Daarnaast blijkt uit eigen onderzoek dat 1 op de 4 Belgen vindt dat de werkplek wel iets netter kan. 1 op de 10 werknemers wordt zelfs aangesproken op een rommelig bureau!

Werk aan de winkel dus! Bekijk hiervoor ons artikel opruimen is verschrikkelijk bevredigend én de tips hieronder.

Tip 2: doe het in een bakje

De ideale workflow creëer je pas echt als je al je spullen binnen handbereik hebt. Deel je bureau daarom slim in en leg de spullen die je veel gebruikt in je buurt. Opbergbakjes helpen je hierbij een handje om alles bereikbaar én overzichtelijk te maken. En door te kiezen voor bakjes in verschillende kleuren houd je alles beter uit elkaar én oogt het ook vrolijk.

Tip 3: label met kleurtjes

Ben jij ook altijd allerlei spullen kwijt? Ga dan voor meer werkplezier door je spullen slim op te bergen en/of te labelen. En dat hoeft helemaal niet saai te zijn! Kies bijvoorbeeld voor kleurige mappen of een kubuskast om je spullen op te bergen. Niet alleen handig, maar ziet er ook nog eens leuk uit.

Tip 4: een leukere werkplek met inspirerende decoratie

Tot slot verhoogt ook een leuk ingerichte werkplek je werkplezier. Zoals je in ons artikel Tips voor een inspirerende werkplek al kon lezen, maken persoonlijke spulletjes je werkplek een stuk leuker. Zet dus bijvoorbeeld foto’s neer van familie en vrienden, souvenirs van die te gekke vakantie of een foto van je volgende vakantiebestemming. Dingen waar je vrolijk van wordt!

Ga jij ook voor meer werkplezier?

Wil jij ook meer uit je werkplek halen en met meer plezier werken? Neem dan ook eens een kijkje bij onze andere blogs vol handige en leuke tips voor meer werkplezier.

Manutan helpt je graag

Meer weten? Op onze blog verzamelen we handige info, advies en praktische tips. Zo kun je je werkplek duurzaam en ergonomisch inrichten, en optimaal laten functioneren.

Vind je niet wat je zoekt? De helpdesk van Manutan staat altijd voor je klaar met extra info en advies op maat. Vul hieronder je gegevens in en bezorg ons je vraag. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Name
Bedrijfsnaam
Contact
Whitepaper

Hou je totale eigendomskosten (TCO) in toom dankzij E-procurement

Download de whitepaper

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 25 juni 2017

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikels