De essentiële benodigdheden voor een startup

Kantoorinrichting en magazijninrichting

We leven in een tijd waarin steeds meer startups in vele sectoren – waarvan een groot deel in tech – worden opgericht. Een startup is over het algemeen een jong bedrijf dat met een vernieuwend idee inspeelt op een specifieke marktbehoefte, vaak middels een bepaalde technologie die goed schaalbaar is.

Ben jij eigenaar van een startup of sta je op het punt je eigen business op te richten? Dan weet je dat hier veel bij komt kijken. Zijn de eerste stappen gezet en ga je een eigen kantoor of werkplek betrekken, dan maken wij het je alvast wat gemakkelijker met de essentiële benodigdheden hiervoor, die je uiteraard moeiteloos en snel bij Manutan kunt bestellen. En neem vooral contact met ons op voor persoonlijk advies, onze inrichtingsexperts staan altijd voor je klaar! 

Indeling 

Het begint natuurlijk met een efficiënte indeling van je nieuwe kantoorruimte. De kans is groot dat je eerste kantoor niet direct een gigantisch oppervlakte heeft, dus zul je slim om moeten gaan met de ruimte die je hebt, vooral als je met meerdere mensen werkt. Een fijne uitkomst hierbij zijn scheidingswanden, waarmee je heel gemakkelijk en op een flexibele manier aparte ruimtes kunt creëren. Onze scheidingswanden zijn beschikbaar op pootjes, maar ook verrijdbaar, wat nog meer mogelijkheden biedt. Binnen ons assortiment kun je zelf nog kiezen voor kleuren en prints, materiaal en grootte, zodat je altijd iets vindt dat bij jouw persoonlijke ruimte past. Ga je voor een akoestische scheidingswand, dan ben je ook nog verzekerd van geluiddempende kwaliteiten. Is je kantoor te klein voor scheidingswanden of heb je nog aanvullende behoeftes, dan kan akoestisch meubilair ook een oplossing zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld stoelen, (vergader)banken en zelfs losse privacycabines. Heb je nog vragen omtrent de indeling van je ruimte en de juiste akoestiek, neem dan zeker even contact met ons op – we vertellen je er graag meer over.  

Meubilair 

Zorg goed voor jezelf en je eventuele medewerkers door direct te investeren in een aantal goede, ergonomisch verantwoorde meubelstukken. Een (in hoogte verstelbaar) bureau en bureaustoel zijn onmisbaar voor productieve dagen en het voorkomen van fysieke klachten. Hoe je het juiste bureau en bureaustoel kiest lees je in deze koopwijzer.  

Heb je de ruimte ervoor, dan kan een vergadertafel met stoelen ook fijn zijn. Deze kun je direct multifunctioneel inzetten voor bijvoorbeeld lunchpauzes. Neem daarnaast ook eens een kijkje bij ons assortiment kasten. Van archiefkasten en stellingkasten tot bureautrolleys; er is altijd een passende oplossing om losse kantoorspullen netjes en overzichtelijk op te bergen.  

Veiligheid 

Uiteraard is veiligheid ook bij een nieuw kantoor een belangrijk thema. Als eigenaar van een bedrijf heb je een aantal verantwoordelijkheden en verplichtingen op dit gebied. Zo moet er bijvoorbeeld duidelijk staan aangegeven waar de dichtstbijzijnde nooduitgang is en moet er een brandslang in de buurt zijn. Vaak wordt dit door de beheerder van een gebouw geregeld, maar we raden je wel aan dit goed te checken. Daarnaast moet er altijd een BHV’er (bedrijfshulpverlener) in het pand aanwezig zijn. Zorg tevens voor een EHBO doos op de werkvloer zodat er altijd iets bij de hand is in geval van kleine bedrijfsongelukken.  

Heb je waardevolle spullen op je kantoor? Dan kan het slim zijn een beveiligingssysteem aan te schaffen. Je vindt bij ons diverse oplossingen die geschikt zijn, afhankelijk van de grootte van je bedrijfsruimte en welke artikelen je veilig wil opbergen. Onze experts kunnen je hier eventueel bij adviseren.  

Eten & drinken

De kans is groot dat je voor je startup niet een volwaardige kantine gaat inrichten, maar een aantal basics zijn wel erg handig om op kantoor te hebben. Leuk weetje: maar liefst 76% van werkend België drinkt dagelijks koffie op de werkvloer. Het is dus een goed idee om een koffiezetapparaat aan te schaffen. Ook een waterkoker en servies behoren tot de basis. Daarbij zijn een vaatwasser en koelkast ook erg handig. We verkopen hiervan tevens handige tafelmodellen, mocht je slechts beperkte ruimte tot je beschikking hebben.  

Accessoires 

Dan zijn er nog een heleboel producten waar je misschien niet direct aan denkt, maar die uiteindelijk op een werkdag onmisbaar blijken te zijn. Gebruik dit handige boodschappenlijstje zodat je zeker weet dat het je aan niks ontbreekt. En uiteraard shop je dit alles in een handomdraai bij Manutan.  

Ga voor een vliegende start

Heb jij als startende ondernemer meer behoefte aan persoonlijk advies, afgestemd op jouw specifieke kantoorruimte? Neem dan vooral contact met ons op. Onze experts kijken graag met je mee om in kaart te brengen waar jouw behoeftes precies liggen, zodat je goed van start kunt.  

Wil je naast praktisch en functioneel ook voor een sfeervol eerste kantoor gaan? Overweeg dan eens om onze Business Art Service in te schakelen, waarmee je voor een vast maandbedrag kunst kunt huren. Met keuze uit ruim 40.000 kunstwerken vind je altijd iets wat bij jouw bedrijf én de ruimte past, eventueel op basis van een persoonlijk advies. De ideale manier om er een unieke werkplek van te maken!

Manutan helpt je graag

Meer weten? Op onze blog verzamelen we handige info, advies en praktische tips. Zo kun je je werkplek duurzaam en ergonomisch inrichten, en optimaal laten functioneren.

Vind je niet wat je zoekt? De helpdesk van Manutan staat altijd voor je klaar met extra info en advies op maat. Vul hieronder je gegevens in en bezorg ons je vraag. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Name
Bedrijfsnaam
Contact
Whitepaper

Hou je totale eigendomskosten (TCO) in toom dankzij E-procurement

Download de whitepaper

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 14 juni 2022

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikels