3 tips voor de inrichting van je onthaal

Kantoorinrichting en magazijninrichting

Het cliché wil dat een etalage “het visitekaartje van de winkel is”, maar ook binnen een bedrijf is er zo’n ruimte die écht het uithangbord is. Je raadt het vast al: het onthaal is het eerste wat klanten en zakenpartners te zien krijgen. Dat betekent niet alleen dat het voorkomen en de vriendelijkheid van onthaalmedewerkers cruciaal is, maar evengoed dat de inrichting van de ontvangstruimte wat extra aandacht verdient. Is het al even geleden dat je het onthaal op jouw bedrijf nog eens met een kritische blik bekeek, of mag je van nul beginnen inrichten? Dan is dit artikel een must-read!

Zichtbaarheid en herkenbaarheid

Bezoekers die uit de lift komen of door de deur stappen en aarzelend rondkijken omdat ze geen idee hebben waar ze precies moeten zijn? Zo’n scenario wil je natuurlijk vermijden. Zorg daarom boven alles voor duidelijkheid: goed zichtbare signalisatie in de vorm van een bordje, een richtingaanwijzer of een infopaneel bijvoorbeeld. Verlies je branding niet uit het oog: het bedrijfslogo mag goed zichtbaar op de onthaalbalie, die bij voorkeur ook getooid is in de bedrijfskleuren.

Een onthaal dat bezoekers op hun gemak stelt

Kies voor de inrichting van je ontvangstruimte niet voor een té zakelijke stijl of sfeer. De bedoeling is vooral dat bezoekers zich meteen goed voelen aan je onthaal. Is de ruimte groot genoeg, dan kun je een zithoek voorzien. Plaats hem op de nodige afstand van de balie om je bezoekers wat privacy te gunnen. Als je gasten even moeten wachten, zijn ze vast blij met een paar tijdschriften (die je natuurlijk netjes legt) maar ook sfeerverlichting en planten zijn fijne extra’s die je gastvrijheid in de verf zetten! Of wat dacht je van een waterdispenser en een eenvoudige coffee corner? Tot slot zijn accessoires als kapstokken, een paraplubak en een en vuilbak handige aanvullingen voor je onthaal.

Denk aan de akoestiek

Een potentiële klant die amper naar de onthaalbalie durft te lopen omdat haar hakken zo galmen? Je hoeft je zo’n situatie maar in te beelden om te beseffen dat akoestiek cruciaal is voor je ontvangstruimte. Net omdat rust zo belangrijk is aan een onthaal, zijn akoestische wanden of meubels met akoestische deuren geen overbodige luxe – zeker als het onthaal en de werkvloer niet helemaal afgescheiden zijn van elkaar.

Nog tips nodig om een onthaal in te richten waar bezoekers zich meteen thuis voelen? Onze Helpdesk-medewerkers helpen je graag.

Manutan helpt je graag

Meer weten? Op onze blog verzamelen we handige info, advies en praktische tips. Zo kun je je werkplek duurzaam en ergonomisch inrichten, en optimaal laten functioneren.

Vind je niet wat je zoekt? De helpdesk van Manutan staat altijd voor je klaar met extra info en advies op maat. Vul hieronder je gegevens in en bezorg ons je vraag. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Name
Bedrijfsnaam
Contact
Whitepaper

Hou je totale eigendomskosten (TCO) in toom dankzij E-procurement

Download de whitepaper

Auteur

author image
ManutanGeschreven op 27 juli 2018

Heb je een vraag? Aarzel zeker niet om ons te contacteren!

Contact/info

Gerelateerde Artikels